پیام تبریک شورای اسلامی شهر بابلسر به مناسبت ۵ اسفند روز مهندس

شورای اسلامی شهر بابلسر ۵ اسفند که بنام روز مهندس نامگذاری شده را با انتشار پیامی به جامعه مهندسین تبریک عرض نمود

پنجم اسفندماه، خجسته زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، شاعر، فیلسوف، فقیه، ریاضیدان و منجم سده هفتم هجری، مهندس برجسته تاریخ ایران زمین و فخر علم در جهان، خواجه نصیرالدین طوسی است که به نام «روز ملی مهندس» نامگذاری شده است همان شخصیتی که باید از وی به عنوان پایه گذار عصر نوین علم و تکنولوژی ایرانی نام برد.
نگاه علمی و تخصصی به موضوعات و مسائل روزمره زندگی بشر همواره و در تمام اعصار و زمان اهمیت ویژه‌ای داشته است و در این زمینه ایرانیان در زمره پیشگامان محسوب شده و اندیشه های ناب دانشمندان تاریخ پرافتخار ایران اسلامی، نظیر خواجه نصیرالدین طوسی، فارابی، ابوریحان بیرونی و ابن سینا موید این ادعا و در عصر حاضر نیز الهام بخش طرح‌های نو در جهان به شمار می‌رود.
واژه «مهندس» نماد سازندگی و آبادانی است و بسیاری از پیشرفت‌های کشور، فناوری‌های نوین و اختراعات، محصول تفکرات و تلاشهای مهندسان کشور برای رسیدن به جامعه‌ای توسعه یافته است.
روز مهندس روز تجلیل از استعداد، خرد، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی ،روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است.
فرصت را مغتنم شمرده، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴۰۰ شهید مهندس، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ مهندسی شهرداری بابلسر، و همکاران محترم در شورای اسلامی شهر بابلسر تبریک گفته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

 

شورای اسلامی شهر بابلسر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *