صورتجلسه شماره سی و دو 1401/05/23

حسب هماهنگی قبلی،جلسه شورای اسلامی بابلسر، ساعت 14 روز یکشنبه مورخ 23/5/1401 با قرائت قرآن کریم به ریاست آقای مهدی باقرزاده و با حضور اکثریت اعضا برگزار گردید.

دستور کار جلسه:

1-لایحه شهرداری درخصوص مساعدت به آقای محمد توفیق پوزش

2- لایحه شهرداری درخصوص اخذ تسهیلات برای احداث تصفیه خانه سپتاژ

خلاصه مذاکرات

1-نامه هیئت امناء مسجد امام سجاد(ع) درخصوص درخواست مساعدت جهت تهیه مواردی برای اطعام دهی در دهه اول محرم قرائت گردید.

2-نامه اهالی و متل داران پارکینگ شش تا هفت درخصوص اعلام رضایت بابت اجرای پروژه زیر سازی و آسفالت خیابان ارتباطی پارکینگ های مذکور قرائت و مقرر گردید با شهرداری محترم جهت مساعدت مکاتبه گردد.

3-نامه خانم سکینه وحدانی درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تامین هزینه ودیعه مسکن ایشان قرائت گردید.

4-نامه آقای محمدرضا درزی درخصوص درخواست مساعدت مالی برای تامین هزینه های درمان همسر ایشان که دچار بیماری صعب العلاج گردیده قرائت گردید.

5-نامه خانم ساره خاتون نژاد اسماعیلی درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تامین هزینه های معیشتی قرائت گردید.

6-نامه خانم رقیه حبیب پور درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تامین مخارج زندگی قرائت گردید.

7-نامه شورای تحول سادات محله بابلسر درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تهیه جوایز برای برگزیدگان مسابقات احادیث و کلاس های حلقه های علمی قرائت و جهت بررسی به کمیسیون فرهنگی و ورزشی ارجاع گردید.

8-نامه پایگاه مقاومت بسیج شهید لطفیان میاندشت درخصوص مساعدت مالی جهت تامین هزینه های مسابقات و برنامه های فرهنگی قرائت گردید.

9-نامه مدیر اجرایی موکب الشهدا درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تامین و تهیه امکانات تغذیه ای برای اربعین حسینی قرائت و جهت بررسی به کمیسیون فرهنگی و ورزشی ارجاع گردید.

10-نامه هیات تکواندو شهرستان بابلسر درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت برگزاری مسابقات قهرمانی شهرستان یادواره 17 شهید تکواندو کار قرائت گردید.

11-نامه تعدادی از کارکنان واحد خدمات شهری(رفت و روب) درخصوص درخواست تبدیل وضعیت و تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی قرائت و مقرر گردید با شهرداری محترم مکاتبه تا برابر قانون و مقررات اقدام گردد.

12-نامه هیئت امناء مسجد ابوالفضل العباس همت آباد درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تامین هزینه برگزاری جشن عید غدیر خم قرائت گردید.

13-نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت تعمیر و تجهیز نمودن سالن ورزشی باستانی امام رضا(ع) قرائت گردید.

14-نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر درخصوص درخواست مساعدت مالی به آقای رضا رضوانی از قهرمانان رشته بیلیارد قرائت گردید.

15- نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر درخصوص درخواست مساعدت مالی جهت شرکت در مسابقات کبدی ساحلی قهرمانی کشور قرائت گردید.

16-نامه دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان بابلسر درخصوص درخواست نامگذاری باشگاه بوکس به شهید حسین محبوبی قرائت گردید.

17-نامه نامه اداره ورزش و جوانان شهرستان بابلسر درخصوص درخواست مساعدت مالی به آقایان محمد نبی رضایی و ایمان پور عزیز جهت شرکت در مسابقات جهانی مجارستان برای کسب سهمیه المپیک قرائت و جهت بررسی به کمیسیون فرهنگی و ورزشی ارجاع گردید.

18-پیشنهاد گردید با شهرداری محترم مکاتبه تا به جهت جلوگیری از تجاوز به ساحل و حریم شازده رودخانه و همچنین زیبایی بصری ساحل، نسبت به احداث و ایجاد نوار ساحلی(مشابه نواز سبز حد فاصل پارکینگ صفر تا شش) اقدام نماید.


مصوبات جلسه:

بند 1-ماده واحده

نامه شماره 5993/20/1401 مورخ 20/5/1401 شهرداری محترم درخصوص معضل حمل و تخلیه سپتاژهای خانگی که سالها بدون متولی رسمی در محل دفن زباله رها سازی شده است و براساس دستور کار ارسالی استانداری مورخ 29/7/1399 و صورتجلسه اداره کل محیط زیست مورخ 8/7/1399 مبنی بر هم افزایی و مشارکت شهرداریها در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست شهرهایی که دارای تصفیه خانه فاضلاب می باشند با اخذ زمین از شرکت آب و فاضلاب که نهاد متولی و مسئول مطابق قانون در این خصوص می باشد شهرداریها با جذب سرمایه گذار اقدام به احداث تصفیه خانه سپتاژ خانگی نمایند شهرداری بابلسر قبل از آن در سال 1396 قطعه زمینی  به مساحت 3000 متر مربع از شرکت آبفا در جنوب تصفیه خانه فاضلاب واقع در حریم روستای باقرتنگه به منظور احداث تصفیه خانه سپتاژ در اختیار گرفته است متعاقب آن آماده سازی زمین و ساخت ابنیه نیز انجام شده است که در سال 1399 به دلیل ایراد فنی طرح توسط شرکت آبفا متوقف مانده است در حال حاضر این شهرداری با گروه صنعتی فن نیرو که تجربه اجرای طرح در تنکابن را داشته وارد مذاکره شده علی رغم آمادگی این شرکت در قالب سرمایه گذاری کامل به دلیل افزایش مبلغ گیت فی و افزایش هزینه خدمات سپتاژ این شهرداری با هدف کاهش هزینه شهروندان متقاضی اخذ تسهیلات 150 میلیارد ریال از سوی صندوق ملی محیط زیست براساس طرح پیشنهادی شرکت فن نیرو می باشد که با سود 12 درصد و بازپرداخت 5 ساله اعطا می گردد که باتوجه به اهمیت و فوریت حل این معضل بهداشتی درخواست تسهیلات در تاریخ 3/3/1401 در سایت صندوق ملی محیط زیست ثبت و در حال پیگیری می باشد قرائت و ضمن موافقت شهرداری قبل از اجرای پروژه فوق دتایل اجرایی پروژه را جهت تایید به مراجع ذیصلاح ارائه نماید.

این ماده واحده با شش رأی موافق تصویب، که پس از تایید هیئت تطبیق قابلیت اجرایی دارد.

بند 2-ماده واحده

نامه شماره 6156/20/1401 مورخ 23/5/1401 شهرداری محترم درخصوص اینکه آقای محمد توفیق پوزش در مسابقات وزنه برداری آسیایی به مقام نائب قهرمانی نائل گردیده و اینکه شهرداری در نظر دارد تا از محل ردیف هزینه ای شماره 150304 بودجه سال جاری مبلغ دویست میلیون ریال به ایشان مساعدت مالی نمایند قرائت و با رعایت آیین نامه مالی موافقت می گردد.

این ماده واحده با شش رأی موافق تصویب، که پس از تایید هیئت تطبیق قابلیت اجرایی دارد.

بند 3-ماده واحده

نامه شماره 5989/20/1401 مورخ 20/5/1401 شهرداری محترم درخصوص ساماندهی و مدیریت اسکان و استقرار چادرهای مسافرتی با انعقاد قراردادی فی ما بین شهرداری و موسسه حفاظتی و مراقبتی قوام بابلسر، از آنجائیکه تحت نظارت مرکز انتظام ناجا بوده و دارای صلاحیت در این حوزه می باشد و اینکه محل استقرار چادرهای مسافرتی پارک های واقع در حد فاصل پارکینگ های یک الی ششم جنب بلوار شهید علیزاده می باشد قرائت و مخالفت گردید.

این ماده واحده با شش رأی مخالف، مخالفت گردید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *